To także potrzebuję na jutro!:(
Na wspólne konto państwa Nowaków wpływają pieniądze z ich dwóch pensji miesięcznych, razem jest to kwota 4000zł.
Korzystając z danych oblicz:
a) kwotę miesięcznych wydatków państwa Nowaków na wyżywienie.
b) ile pieniędzy wydają państwo Nowakowie w ciągu miesiąca na opłaty wiązane z użytkowaniem mieszkania, czyli na opłatę czynszu, gazu i energii.

GAZ I ENERGIA - 5%
UBRANIA - 12%
INNE - 14%
CZYNSZ - 500zł
WYŻYWIENIE - tu niestety nic nie jest podane:(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:46:33+01:00
4000 - 100%
500 - x
x= 50000/4000= 12,5%
5%+12%+14%+12,5%+x=100
Przenosimy na jedną stronę
x=100-5-12-14-12,5
x=56,5% - tyle wydają na wyżywienie

a)56,5/100 *4000zł= 2260zł tyle wydają miesięcznie an wyżywienie

b)5% + 12,5%=17,5%
17,5/100*4000zł=700zł tyle wydają na opłaty związane z mieszkaniem

Proszę naj...
3 5 3
2010-02-07T15:47:29+01:00
A) 500/4000 * 100%= 12,5%
12.5 + 12 + 14 + 5 = 43.5 %
100-43.5= 56.5%
Wyżywienie = 56.5/100 *4000= 2260 zł ;o
b) 5+ 12.5= 17.5
17.5/100 *4000= 700 zł
1 5 1