Prosze o zrobienie tych zadan, jest to bardzo wazne!

1. dziadek stefan zbierał kiedys znaczki pocztowe. dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk jacek. gdyby dziadek oddal jackowi 150 znaczkow, to obaj mieliby ich tyle samo. gdyby zas oddal jackowi trzy czwarte swojej kolekcji, to zostaloby mu tyle znaczkow, ile jacek ma teraz. ile znaczkow ma dziadek stefan, a ile jacek?

2. bartek i tata bartka maja razem 45 lat. gdy urodzil sie bartek, jego tata mial 25lat. ile lat ma bartek, a ile jego tata?

3. rok temu basia byla 2 razy starsza od agnieszki. dzis jest od niej starsza o 5lat. ile lat ma basia, a ile agnieszka

to sa z zadania z ukladow rownan, prosze o napisania wyjasnien i obliczen dokladnych, poniewaz bede mial kartkowke z podobnych zadan i musze to zrozumiec, dam 60pkt!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T15:52:34+01:00
1
x- ilość znaczków Jacka
y-ilość znaczków dziadka

y-150=x+150
y-3/4y=x

1/4y=x
y-150=1/4y+150

1/4y=x
y-1/4y=300

1/4y=x
3/4y=300

1/4y=x
y=400

x=100

Diadek ma 400 znaczków a wnuk 100.
2
x- wiek bartka
y- wiek taty

x+y=45
y-x=25 /+x

x+y=45
y=25+x

x+25+2=45
2x+25=45 /-25
2x=20 /÷2
x=10
10+y=45 /-10
y=35
O: Bartek ma 10 lat, a jego tata 35.
3
x = y + 5
x = 2y

2y = y + 5
y = 5

Odp. Agnieszka rok temu miała 5 lat a Basia 10, więc teraz Agnieszka ma 6 a Basia 11 lat.
2010-02-07T15:55:56+01:00
1.
dzidek=400
wnuk=100
2.
bartek=10
tata=35
3.
agnieszka=rok temu:5 teraz:6
basia=rok temu:10 teraz:11


2010-02-07T19:19:47+01:00
1. dziadek stefan zbierał kiedys znaczki pocztowe. dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk jacek. gdyby dziadek oddal jackowi 150 znaczkow, to obaj mieliby ich tyle samo. gdyby zas oddal jackowi trzy czwarte swojej kolekcji, to zostaloby mu tyle znaczkow, ile jacek ma teraz. ile znaczkow ma dziadek stefan, a ile jacek?
x- ilość znaczków Jacka
y-ilość znaczków dziadka

y-150=x+150
y-3/4y=x

1/4y=x
y-150=1/4y+150

1/4y=x
y-1/4y=300

1/4y=x
3/4y=300

1/4y=x
y=400

x=100

Diadek ma 400 znaczków a wnuk 100.

2 bartek i tata bartka maja razem 45 lat. gdy urodzil sie bartek, jego tata mial 25lat. ile lat ma bartek, a ile jego tata?
x- wiek bartka
y- wiek taty

x+y=45
y-x=25 /+x

x+y=45
y=25+x

x+25+2=45
2x+25=45 /-25
2x=20 /÷2
x=10
10+y=45 /-10
y=35
O: Bartek ma 10 lat, a jego tata 35.

3. rok temu basia byla 2 razy starsza od agnieszki. dzis jest od niej starsza o 5lat. ile lat ma basia, a ile agnieszka
x = y + 5
x = 2y

2y = y + 5
y = 5

Odp. Agnieszka rok temu miała 5 lat a Basia 10, więc teraz Agnieszka ma 6 a Basia 11 lat.