Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:02:42+01:00
V- objetosc 1 kulki
r-promien kulki
d-srednica kulki
d=1cm
r=1/2cm
V=4/3pi*1/8cm^3=pi*1/6cm^3
100V=100/6cm^3*pi=52 1/3 cm^3 - objetosc 100 kulek

1cm^3 - 2,5g
157/3cm^3 - x

x=785/6 g ≈130,8 g
28 4 28
2010-02-07T16:12:43+01:00
V= 4/3 * π *R³
V= 4/3 * 3 * 0,5³
V= 4 * 0,125cm³
V= 0,5 cm³ - jedna kulka

0,5cm³ * 100 = 50cm³ - wszystkie 100 kulkek

50 * 2,5g = 125g = 12,5 dag . - tyle ważą wszystkie kulki.
15 2 15