Odpowiedzi

2010-02-07T15:59:41+01:00
A)cyfry arabskie
b)trygometria
c)algebra
d)maści, leki
chyba tyle
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:00:24+01:00
Matematyka to oni wprowadzili algebrę i trygonometrię wprawdzie nie oni wymyślili cyfry arabskie ale oni je upowszechnili
Medycyna wprowadzili specjalizacje w szptalach
Arabowie zapoczątkowali rozwój przemysłu farmaceutycznego, produkowali różne maści, leki, czy też pachnidła
Postęp dokonany w dziedzinie optyki jest jednym z głównych wkładów nauki arabskiej w fizykę
Arabowie odkryli proces destylacji i krystalizacji.
stworzyli wysoce rozwiniętą filozofię i logikę.

Osiągnięcia cywilizacyjne Arabów, które przetrwały do dziś
1. Algebra i trygonometria.
2. Rozpowszechnienie cyfr ?arabskich?
3. Przetłumaczenie i rozpowszechnienie dzieł greków dzięki czemu możemy je podziwiać i analizować do dziś.
4. Odkrycie krystalizacji i destylacji
5. Przepiękne, bogato zdobione meczety.
5 5 5