Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:59:07+01:00
Herb Kielc, składa się ze złotej korony i liter CK na czerwonym tle. Herb Kielce zawdzięczają kardynałowi Fryderykowi Jagiellończykowi. Właśnie ten biskup w 1496 roku postanowił jak wyglądać będzie godło Kielc. Korona była symbolem władzy, natomiast litery były skrótem łacińskich słów Civitas Kielcensis, czyli miasto (obywatele miasta) Kielce.
9 4 9
2010-02-07T15:59:48+01:00
Herb Kielc:
Znajduje się na nim złota korona, pod nią są litery 'CK'. Tło herbu jest czerwone. Jego ramka jest złota.
7 2 7