Odpowiedzi

2010-02-07T16:07:51+01:00
Pp = 3 * 3 Pp = 9 cm (2) 5 * 3 = 15 cm (2) - jedna ściana boczna 15 * 3 = 45 cm (2) - pole boczne Pc = 45 + 9 *2 Pc = 45 +18 Pc = 63 cm (2) masz;]
27 2 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:10:49+01:00
Pole powierzchni całkowitej to suma dwóch pół podstaw i pola powierzchni bocznej.
Pc = 2*Pp + Pb
Pole podstawy to pole trójkąta równobocznego:
Pp = ½ a*h = ½ a* a *√3 /2 = ½ 3cm* 3cm *√3 /2 = 9*√3 /4 cm²
Pole powierzchni bocznej to 3 razy pole prostokąta, którego jeden bok to krawędź podstawy, a drugi bok to wysokość graniastosłupa:
Pb = 3*a*H = 3*3cm*5cm = 45cm²
Pc = 2*9*√3 /4 cm² + 45cm² = 9*√3 /2 + 45 cm²
38 4 38