Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T16:04:39+01:00
Hellenizacja religii rzymskiej rozpoczęła się od przejęcia w czasach Tarkwiniuszy (Tarkwiniusz Stary, Tarkwiniusz Pyszny) greckich ksiąg sybillińskich (Sybilla). Greckie bóstwa zostały utożsamione z rzymskimi, przy czym zachowano stare, rodzime nazwy. Przyczyniło się to do dalszej antropomorfizacji rzymskiego panteonu. Nowe bóstwa (jak Apollo, Polluks czy Herkules) otrzymały liczne świątynie.
1 3 1
2010-02-07T16:05:40+01:00
Hellenizacja bogów rzymskich to zmiana ich imion i tak jakby osadzenie ich w religi Greków.

licze na naj:):):):)
2010-02-07T16:06:36+01:00
Helleni to starożytni Grecy.
Hellenizacja rzymskich bogów to zmienienie imion bogów mitologii rzymskiej i osadzenie ich w mitologii greckiej (np. Zeus - Jowisz, Hera - Junona).

Pozdrawiam.
mam nadzieje że pomogłam. ;- **