Niestety na jutro:(
Skorupa Ziemska to zewnętrzna warstwa Ziemi sięgająca w głąb do 80km. Skład skorupy ziemskiej:
O - 47,2%
Si - 27,8%
Al - 6,9%
Fe - 6,2%
Ca - 3,5%
Na - 2,8%
K - 2,5%
Mg - 2,6%
inne - 0,5%
a) Ile punktów procentowych więcej tlenu (O) niż potasu (K) zawiera skorupa ziemska? Ile razy więcej tlenu niż potasu jest w skorupie ziemskiej?
b) O ile procent więcej krzemu(Si) niż sodu (Na) zawiera skorupa ziemska?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T19:27:58+01:00
Skorupa Ziemska to zewnętrzna warstwa Ziemi sięgająca w głąb do 80km. Skład skorupy ziemskiej:
O - 47,2%
Si - 27,8%
Al - 6,9%
Fe - 6,2%
Ca - 3,5%
Na - 2,8%
K - 2,5%
Mg - 2,6%
inne - 0,5%
a) Ile punktów procentowych więcej tlenu (O) niż potasu (K) zawiera skorupa ziemska?
%O-%K=47,2-2,5=44,7 punkta

Ile razy więcej tlenu niż potasu jest w skorupie ziemskiej?
%O:%K=47,2:2,5=18,88 razy jest wiecej O
b) O ile procent więcej krzemu(Si) niż sodu (Na) zawiera skorupa ziemska?

%Si = 27,8%
%Na=2,8%
krzemu jest o 25% wiecej od Na
2 3 2
2010-02-07T20:06:46+01:00
A)O-K=47,2-2,5=44,7
O:K=47,2:2,5=18,88
b)25% więcej
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:57:17+01:00
A) 47.2 - 2.5= 44.7% więcej tlenu niż potasu
47.2 / 2.5 = 18.88 razy więcej tlenu
b) 27.8 - 2.8 = 25 % więcej

to może naj w tym i w tamtym? :P
3 3 3