Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T16:06:16+01:00
X - ojciec
y - syn

x+5 = 4(y+5)
x+5+y +5 = 55

x+5=4y +20
x+y = 20-5

x+4y=15
x+y=45

-x+4y=-15
x + y = 45
--------------+
5y=30
y = 6

x = 45-6 = 39

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T16:13:11+01:00
O-wiek ojca(obecny)
s-wiek syna(obecny)

'"za 5 lat ojciec bedzie cztery razy starszy od syna" czyli:
wiek ojca za 5 lat rowna sie wiekowi syna za 5lat pomnozonemu przez 4:
o+5=(s+5)*4

"razem beda mieli 55"
o+5+s+5=55

układ równań:
o+5=(s+5)*4
o+5+s+5=55

to juz chyba umiesz rozwiaazac:)