5. Małe zbiory owoców spowodowały, że przetwory zdrożały w stosunku do poprzedniego roku. Na przykład cena dżemu truskawkowego stanowi 140% ceny ubiegłorocznej, która wynosiła 1,10 zł. Jaka jest nowa cena tego dżemu?

(proszę o krótkie działanie) (i odpowiedź) <lol2>

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:13:30+01:00
X=cena dżemu w tym roku
x=140%×1,10zł÷100%=1,54 zł

odp. Cena dżemu wynosi w tym roku 1,54 zł
2010-02-07T16:15:17+01:00
100%-1,10
140%-x
100x=140x1,10
100x=154
x=154:100
x=1,54

ODP:Nowa cena tego dżemu wynosi 1,54zł