Odpowiedzi

2010-02-07T16:18:08+01:00
Sojusznik jest usytuowany na podłożu prawnum(np.pakt)
a sprzymierzeniec nie jest do niczego zobowiązane, może pochwalać politykę drugie państwa ale nie musi nic robić(np. wysyłać swoich żołnierzy na teren kraju z kim te drugiego państwo prowadzi wojnę)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:25:13+01:00
Sojusznik -to osoba, organizacja lub państwo, które zobowiązały się do współpracy i wzajemnej pomocy zawierając odpowiednią umowę z inną osobą, organizacją lub państwem
Sprzymierzeniec - osoba, która sprzyja komuś, wspiera kogoś; jest w przymierzu z kimś.
Więc tak sojusznik to osoba, organizacja lub państwo która jest zobowiązana umową do współpracy i pomocy , a natomiast sprzymierzeniec jest w pokoju z osobą, organizacją lub państwem , natomiast nie jest zobowiązany do pomocy , ale wspiera go np.: w czasie wojny żywnością , bronią lub żołnierzami