Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T18:05:12+01:00
Drodzy Nauczyciele, koledzy i koleżanku po fachu!
Wraz z upływem czasu coraz trudniej jest dogodzić uczniom, którzy mają wiele zastrzeżeń do swoich nauczycieli. Jest to problem, który dotyczy nie tylko naszej szkoły, ale również innych placówek w Polsce i zagranicą. Jednak nauczyciele nie porafią odpowiednio podejść do tej sprawy, od razu twierdząc, że to uczniowie mają wysokie wymagania co do ich pracy. Należy spojrzeć na ten problem z innego punktu widzenia. Zamiast ciągle potępiać i niezgadzać się z tym co mówią uczniowie, należy zacząć postępować tak, aby nie mieli oni zastrzeżeń do postepowania żadnego z nauczycieli. Stereotyp surowego i wymagającego nauczyciela często staje się obecny również w dzisiejszych czasach. Powinniśmy zrobić wszystko to, co pomoże ten pogląd zlikwidować, tym samym nie zaniedbując pielęgnowania edukacji w naszej szkole. Uczniów powinniśmy traktować jak własne dzieci, a nie jak osoby, które muszą wszystko umieć i wszystko wiedzieć. Niewątpliwie niejednokrotnie na własnej skórze doświadczyliśmy, że zwykły człowiek nie jest w stanie ogarnąc wszystkiego. Każdy jest dobry z innej dziedziny, którą należy pielęgnować i dążyć do jej dalszego rozwijania, ale należy pamiętać, że nie wolno zaniedbywać pozostałych przedmiotów. Uczniowie coraz częściej czują się wobec nas bezradni, nie podejmują walki, poddając się już w obliczu pierwszej porażki. Dlatego zamiast wzbudzania strachu i przygnębienia wśród uczniów powinniśmy stać się dla nich punktem oparcia. Tak, aby mogli przyjść do nas z jakimkolwiek problemem lub wątpliwością co do nauki. Nie przekreślajmy słabszych uczniów już na początku edukacji, dajmy im szansę.. Jednakże nie stawiajmy przed nimi zbyt wielkich wyzwań. Zagwarantujmy im wiekszą swobodę w wyrażaniu myśli i swoich poglądów. Nasi uczniowie poczują wtedy, że nie mają do czynienia z ludźmi, którzy chcą z nich wyciągnąć każdy skrawek wiedzy ledz z osobami pragnącymi dla nich jak najlepszego startu w dorosłe życie. Uczniowie potrzebują nauczycieli, którzy zagwarantują im bezstresowe nauczanie. Oczekują od nauczyciela tak naprawdę niewiele w porównaniu z tym czego faktycznie mogliby oczekiwać. Uczeń pragnie nauczyciela, który powie mu gdzie popełnia błędy, nad czym musi jeszcze popracować, a także da mu wskazówki, które być może mogłyby stać się pomocne w zrozumieniu danego materiału. Drodzy naczyciele, nie pozwólmy, aby nasi uczniowie spotykali się z ignoracją z naszej strony. Dajmy im swobodę w dążeniu do celu, wspierajmy ich w trudnych chwilach, nie pozwólmy im się poddawać. Pamiętajmy, że lepiej poświęcić dwie lekcje na przerobienie danego tematu, niz jedną, z której uczeń nic by nie zrozumiał. Pozwólmy uczniom wyrazić swoje opinie. Może mają jakieś wskazówki, które dla nas i dla nich mogłyby okazać się bardzo pomocne. Wyeliminujmy rygor i duże wymagania. Uczniowie potrzebują nauczycieli, którzy ich zrozumią. Postarajmy się wdrożyć to do naszej szkoły tak, aby uczniowie mogli wychodzić z niej z uśmiechem na twarzach i z bogatszą wiedzą.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:17:45+01:00
Nauczyciel powinien być ślepy na nasze braki zadań domowych, nie dawać złych ocen. Oczywiście takich nie ma. Najlepiej aby był wyrozumiały i dobrze tłumaczył tematy.Powinien dostrzegać starania na wymarzoną piątkę na koniec roku. Przed nauczycielem uczeń nie powinien odczuwać strachu. Karkówki powinny być zawsze zapowiadane.Niestety często tak nie jest. Ale jeżeli zmienimy stosunek do nauczyciela może go polubimy.

Nie wiem czy dobrze
1 1 1