Kto sprawdzi czy mam dobrze zrobione zadania z chemii ? Dysocjacja jonowa soli!

zad 1
nazwa soli - wzór - produkty dysocjacji
chlorek magnezu - MgCl2 - Mg2+ + 2Cl-
siarczan(VI)cynku - ZnSO4 - Zn2+ + SO4 2-
fosforan(V)sodu - Na3PO4 - Na+ + Po4 3-
siarczan(IV)potasu - K2SO3 -2K+ + SO3 2-
chlorek amonu - NH4Cl - NH4+ + Cl-
chlorek żelaza - FeCl2 - Fe2+ + Cl-
azotan(V)miedzi(II) - Cu(NO3)2 - Cu+ + 2NO 2-

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:21:38+01:00
Chlorek magnezu - MgCl2 - Mg2+ + 2Cl-
siarczan(VI)cynku - ZnSO4 - Zn2+ + SO4 2-
fosforan(V)sodu - Na3PO4 -3 Na+ + Po4 3-
siarczan(IV)potasu - K2SO3 -2K+ + SO3 2-
chlorek amonu - NH4Cl - NH4+ + Cl-
chlorek żelaza - FeCl2 - Fe2+ + 2Cl-
azotan(V)miedzi(II) - Cu(NO3)2 - Cu2+ + 2NO3 2-
2 4 2
2010-02-07T16:23:19+01:00
Fosforan(V)sodu - Na3PO4 - 3Na+ + Po4 3-
chlorek żelaza - FeCl2 - Fe2+ + 2Cl-
azotan(V)miedzi(II) - Cu(NO3)2 - Cu²⁺ + 2NO₃⁻
1 1 1