Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:47:53+01:00
Podstawa trójkąta ma x cm długości, a wysokość jest od niej o 5 cm dłuższa. Oblicz ile zwiększy się pole jeśli wysokość zwiększymy o 4 cm?

x - podstawa trójkata
h = x + 5 - wysokość trójkata
P1 = 1/2*x*(x+5)
P1 = 1/2x² + 5/2 x

h = (x + 5 +4) = x + 9

P2 = 1/2*x*(x+9)
P2 = 1/2x² + 9/2x

p2 : P1 =[1/2*x*(x+9)] : [1/2*x*(x+5)]
P2 : P1 = (x +9) : ( x +5)


Pole zwiekszy się o (x+9): (x+5)
8 2 8
2010-02-07T16:59:00+01:00
Rozwiązanie w załączniku - wszystko rozrysowane, pozdrawiam
5 5 5