Odpowiedzi

2010-02-07T18:16:24+01:00
Historia uczy, że ludność cywilna zawsze była narażona na skutki toczących się walk, dlatego w czasie działań wojennych ludzie opuszczali miejsca najbardziej zagrożone. Dość bezpieczny pobyt zapewniają budowle ochronne, pierwotnie przeznaczone dla żołnierzy. Dziś są to miejsca, w których ludzie mogą ukryć się przed najbardziej niebezpiecznymi działaniami zbrojnymi. W czasie ogłoszenia ewakuacji, powinno się natychmiast podporządkować organom ratującym i dołączyć do innych, jednak kiedy pomoc nie nadeszła, zostaje się na tzw. "pastwę losu". Powinniśmy włączyć TV i słuchać komunikatów nadawanych w telewizji lub radiu. Jeżeli znajdziemy dane rozwiązanie dzięki mediom, powinniśmy niezwłocznie się podporządkować i rozpocząć wykonywanie działań w celu schronienia siebie i całej rodziny. W przypadku zagrożenia skażeniami ludzie bez pomocy, powinni jak najszybciej wyjść ze strefy zagrożenia pamiętając o tym aby: nie opierać się o nic, nie dotykać trawników i wszelakiej roślinności jak i nie jeść, pic i palić i brać jakichkolwiek przedmiotów do ręki. Należy omijać kałuże i miejsca porośnięte. Przebywając na takim terenie powinniśmy nałożyć środki ochrony indywidualnej. Jeżeli zaś znajdujemy się w miejscach przypadkowych, powinniśmy udać się jak najszybciej do pobliskiego domu i ukryć się najlepiej w miarę bezpiecznej szczelinie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T18:29:33+01:00
Gdy nie ma kolo nas żadnej osoby która mogła by nam pomuc w u dzieleniu pomocy zawsze możemy skorzystać z telefonu i zadzwonić pod 112 tam ktoś odbierze telefon i powiesz jaka jest sytuacja on pomorze ci jak z niej wybrnoąć. zawsze panmiętaj o opanowaniou nerwów bo zdenerwowanie w niczym Ci nie pomoże. Jerzeli człowiek jest nieprzytomny oddychający możesz ustawiś go w pozycji bocznej ustalonej. Jej wykonanie polega na odchyleniu głowy i przez 10 sekund sprawdzić jaki ma poszkodowany wydech. jeżeli obok ciebie znnajduje sie osoba nieprzytomna nieoddychająca należy wykonać resuscytaję krąrzeniowo oddechową czyli tzw. sztuczne oddychanie polega on na (u osoby dorosłej) na odchyleniu głowy do tyłu 30 uciśnię a następnie 2 wdechów i ponawiać to do przyjazdu karetki. Najlepiej jeżeli kareka dojedzie do 4,5 minut ponieważ muzg poszkodowanego zaczyna obumierać.
1 5 1