Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16-kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32-kartkowych, a najgrubszych - tyle ile 16-kartkowych i 32-kartkowych razem. Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju zakupiła Marzena? Ułóż równanie i rozwiąż je.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T16:25:30+01:00
X-notesy 16 kartkowe
y-notesy 32 kartkowe
z-notesy 60 kartkowe
Układamy równania
x-5=y
z=x+y
16*x+32*y+60*z=1220
16*x+32*(x-5)+60*(x+x-5)=1220
16*x+32*x-32*5+60*2x-60*5=1220
16x+32x+120x=1220+300+160
168x=1680 /:168
x=10, zatem y=x-5=10-5=5 oraz
60z=1220-16x-32y=1220-16*10-32*5
60z=1220-160-160
60z=900 /:60
z=15
Odp. Zeszyty 16-kart.=10, zeszyty 32 kart.=5, zeszyty 60 kart.=15
2010-02-07T16:28:57+01:00
X-60kart
y-32kart
z-16kart

z=y+5
x=2y+5
x*60+y*32+z*16=1220
(2y+5)*60+y*32+(y+5)*16=1220
120y+300+32y+16y+80=1220
168y=1220-380
168y=840
y=5
z=10
x=25
2010-02-07T16:38:24+01:00
60kart x=2y+5
32kart y
16kart z=y+5

2y+5=x
60(2y+5) + 32y + 16(y+5)=1220

120y+300+32y+16y+80=1220
168y=840
y=5
x=2y+5
x=15
z=y+5
z=10
zeszytów 60kart było 15 , 32kart było 5 a 16kart było 10.
daj naj;]