Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:29:25+01:00
A=8cm

h=a√3 /2
h= 8√3 /2
h=4√3
2010-02-07T16:30:17+01:00
Kazdy bok ma po 8 cm, dzielac go n apol otrzymjemy 2 trojkaty prostokatne. z pitagorasa mozemy obliczyc wysokosc h

h kwadrat + 4 kwadrat = 8 kwadrat
h kwadr. + 16 = 64
h kwadrat = 48
h= pierwiastek z 48 = 4 pier z 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T16:31:03+01:00
A=8cm

By obliczyć wysokość korzystamy z tw. Pitagorasa:

8:2=4 - to nasza połowa podstawy

a²+h²=c²
4²+h²=8²
16+h²=64/-16
h²=48
h=√48
h≈6cm

Wysokość tego trójkąta wynosi około 6 cm.