Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T16:28:55+01:00
X- wiek mamy
y - wiek córki

x=8y
x+3=5(y+3)

8y +3=5y +15
8y=5y+12
3y=12
y=4
x=8*4=32
wiek córki to 4 lata, a mamy 32 larta
2010-02-07T16:34:38+01:00
X - wiek córki
y- wiek mamy

y=9x 27+3= 5(3+3)
y+3=5(x+3) 30 =30

y=9x
9x+3=5x+15

y=9x
4x=12

y=9x
x=3

y=27
x=3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:35:04+01:00
X-wiek mamy
y-wiek córki

x=9y
x+3=5(y+3)

x=9y
9y+3=5y+15

x=9y
9y-5y=15-3

x=9y
4y=12

x=9y
y=3

x=9*3
y=3

x=27
y=3
Odp. Córka ma 3lata, a mama 27.