Pani Zosia przechowywała sok w kilku pełnych butelkach półtoralitrowych. Postanowiła jednak przelać go do butelek o pojemności 0,3l. Ile butelek będzie miała reraz pani Zosia? Z DZIAŁU PROPORCJONALNOŚĆ

a).o piec butelek wiecej b).pieć razy mniej butelek
c).o piec razy mniej butelek d).pieć razy wiecej butelek

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T16:49:17+01:00
1 butelka 1,5 L - 5 butelek 0,3 L
x butelek 1,5 L - 5x butelek 0,3 L

Odp: D
1 5 1
  • wave
  • Rozwiązujący
2010-02-07T16:49:24+01:00
1,5 : 0,3 = 5
Odp.: Pięć razy więcej butelek .
2010-02-07T16:49:55+01:00
1.5 / 0,3 = 5

Pojemność zmalała 5 razy więc będzie miała 5 razy więcej butelek.

Odp. d
1 4 1