Odpowiedzi

2010-02-07T16:53:43+01:00
W 1860 zbudował pierwszy użyteczny silnik spalinowy, dwusuwowy, jednocylindrowy, pracujący na mieszance gazu ziemnego i powietrza, o mocy 8,8 kW, bazujący na idei Philippe Lebona.

Jego prosty silnik poruszał pojazd, który przejechał trasę między Paryżem a Joinville-le-Pont. Silnik ten był umieszczony w starym wozie konnym, więc koła poruszały się za pośrednictwem łańcucha wokół kół osi.
Pewnego letniego popołudnia roku 1862 Francuz Etienne Lenoir ostrożnie uruchomił zbudowany przez siebie silnik zainstalowany między kołami starego powozu konnego. Parę minut później powóz ten toczył się przez Lasek Vincennes pod Paryżem, poruszany jedynie przez wolno obracający się silnik. Był to moment historyczny, bowiem pojazd Lenoira- dysponujący własnym napędem- włączył się w świat powozów konnych i takichże ambulansów, świat bryczek i dróg o nieutwardzonej nawierzchni- świat, który wkrótce miał odejść na zawsze. Lenoir nie był pierwszym budowniczym “pojazdu bez koni”; powozy napędzane niedoskonałymi silnikami parowymi powstawały już od prawie stu lat. Przełomowe znaczenie pracy Lenoira polegało na stworzeniu zwartego silnika “wewnętrznego spalania”, pracującego na zasadzie spalania gazu wewnątrz cylindra. Parę lat później budowano już silniki gazowe, a wkrótce powstały pierwsze eksperymentalne samochody. W roku 1885 z warsztatu w Mannheim, którego właścicielem był Karl Benz, wytoczył się pierwszy samochód przeznaczony na sprzedaż. Jednak samochody nie cieszyły się powodzeniem, a pierwszym sprzedanym samochodem był “Patent- Motorwagen” z 1888 roku. Dopiero w roku 1894 wzrosło zapotrzebowanie na bardzo zawodne jeszcze wtedy pojazdy
1 5 1