Zaprojektuj doświadczenie, którego celem będzie reakcja zobojętniania wodorotlenku baru. Napisz równanie reakcji w postaci cząsteczkowej i jonowej oraz skróconej jonowej.

Opis doświadczenia .....................................................
Obserwacje ...............................................................
Wniosek ...................................................................
zapis cząsteczkowy równania reakcji ............................................................................
zapis jonowy równania reakcji ......................................................................
skrócony zapis jonowy równania reakcji .......................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:07:07+01:00
Opis doświadczenia .do rozcienczonego kwasu siarkowego (VI) dodajemy wodorotlenku baru. Następnie sprawdzamy rozpuszczalność osadu w kwasach i wodzie

Obserwacje .Wytrąca sie biały osad siarczanu (VI) baru, nie rozpuszczalny w kwasach i wodzie

Wniosek .Wodorotlenek baru w wyniku reakci zobojętniania reaguje z kwasem siarkowym ( VI) w wyniku czego wyrąca sie osad, Siarczan (VI) baru jest nierozpuszczalny
zapis cząsteczkowy równania reakcji .
Ba(OH)₂ + H₂SO₄ = BaSO₄ (osad) + 2H₂O
zapis jonowy równaniareakcji:
Ba²⁺ + 2OH⁻ + 2H⁺ + SO₄²⁻ = BaSO₄ + 2H⁺ + 2OH⁻
skrócony zapis jonowy równania reakcji .
Ba²⁺ + SO₄²⁻ = BaSO₄ ( osad)
15 3 15
2010-02-07T17:07:31+01:00
Na stały wodorotlenek baru,działam stężonym kwasem H2SO4;
zachodzi gwałtowna reakcja,w/g równania:
Ba(OH)2+H2SO4=BaSO4+2H2O;
wytrąca się biały osad BaSO4;
zapis jonowy:
Ba(2+) +2OH(-) +2H(+) +SO4(2-)=BaSO4+2H2O;
Ba(2+) +SO4(2-)=BaSO4,jest to sól trudnorozpuszczalna.
47 4 47