Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T20:24:27+02:00
Nie dlaczego że:
-był uparty
-popędliwy
-gwałtowny
-odrzucał argumenty emocjonalne
-jaki religijne
-Jego winą jest pycha i upór graniczący z głupota
Wina Kreona jest wina tragiczną chciał dobrze, ale jego czyny obróciły się przeciwko niemu. Zbłądził, bo nie chciał uwierzyć, że wola bogów jest inna niż jego własna. W losach władcy Teb ujawnia się także ironia tragiczna: kierujący się dobrem - rządzeni obywatele - odwracają się od niego. Wreszcie upór,pycha(hybris) i zaślepienie ściągają na niego gniew bogów i katastrofę.
1 5 1
2009-10-08T20:24:54+02:00
Sądzę,że tak, ponieważ Kreon był władcą nadzwyczaj sprawiedliwym. Nie 'ugiął' on prawa, nawet, gdy sprawa toczyła się o jego rodzinę ( o siostrzeńca).
Jest godny podziwu.