Odpowiedzi

2010-02-07T16:54:34+01:00
2010-02-07T16:56:20+01:00
A)
a=20cm=2dm
b=1,6dm
c=3,5dm

V=abc
V=2*1,6*3,5
V=11,2dm³

1dm³=1l

11,2dm³=11,2l

Nie zmieści się.
b)
a=0,3m=3dm
b=2dm
c=500mm=50cm=5dm

V=abc
V=3*2*5
V=30dm³=30l

Zmieści się.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:03:26+01:00
A) 20 cm x 1,6 dm x 3,5 dm
20cm=2dm
zawsze musisz mieć takie same jednostki, w tym przypadku muszą być dm, żeby obliczyć pojemność.
stosujesz wzór na objętość basenu w kształcie prostopadłościanu
V=a*b*c
V=2dm * 1,6dm * 3,5dm=11,2dm³
1dm³=1l
11,2dm³=11,2l

11,2l < 15l - 11,2l to mniej niż 15l, tzn. że 15l wody nie zmieści się w tym basenie.
Odp. W tym basenie nie zmieści się 15l wody.

b) 0,3 m x 2dm x 500mm
0,3m=3dm
500mm=5dm

V=a*b*c
V=3dm * 2dm * 5dm=30dm³
1dm³=1l
30dm³=30l

30l > 15l - 30l to więcej niż 15l, tzn. że 15l wody zmieści się tam na pewno.
Odp. W tym basenie zmieści się 15l wody.