Wyrażenia algebraiczne

Przekształcanie wyrażeń algebraicznych

20. Wykonaj dzielenie

a) 8a/2

b) (6x + 3y) :3

d) 4x - 6y + 18z/2

legenda - / = kreska ułamkowa


21.Wykonaj działania i oblicz wartość liczbową wyrażenia:

a) 2x + 1 - (3x - 4) + 3x dla x = 3

b) 5a + 2(3a - 1) - 3 (4a - 3) - 2a dla a = -2

23.Zamień sumę na iloczyn:

c) 6x - 6

f) 36t + 42w

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:07:29+01:00
20.
a) 8a/2 =4a

b) (6x + 3y) :3 = 2x + y

d) 4x - 6y + 18z/2 =4x-6y+9z

21.
a) 2x + 1 - (3x - 4) + 3x = 2x+1-3x+4+3x=2x+5
2*3+5=6+5=11

b) 5a + 2(3a - 1) - 3 (4a - 3) - 2a = 5a+6a-2-12a+9=-a+7
-(-2)+7=2+7=9

23.
c) 6x - 6 = 6(x-1)

f) 36t + 42w = 6(6t+7w)
1 2 1
2010-02-07T17:19:55+01:00
1
a)8a/4=2a
b)(6x+3y):3=2x+y
c)4x-6y+18z/2=2x-3y+9z

2
a)2x+1-(3x-4)+3x=2x+1-(3x+4)+3x=2x+5=2×3+5=6+5=11
b)5a+2(3a-1)-3(4a-3)-2a=5a+2×3a-2×1-3(4a+3)-2a=5a+6a-2-12a+9-2a=-3a-7=-3 ×-2-7=6-7=-1
3
6x-6=6(x-1)
36t+42w=6(6t+7w)
1 5 1