Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:04:48+01:00
X- dlugosc krotszego boku
y- dlugosc dluzszego boku
x+y = 40cm
x= 40-y
x+4 = y-5
40-y+4=y-5
-y-y=-5-44
-2y= -49 /:(-2)
y = 24,5
x= 40-24,5 = 15,5

Spr. 24,5+15,5 = 40
40 = 40

15,5 + 4 = 24,5 - 5
19,5 = 19,5

Odp: krotszy bok tego prostokata ma dlugosc 15,5 cm , a dluzszy 24,5 cm.
5 2 5
2010-02-07T17:06:41+01:00
Y+4 = x-5
2x+2y=40

y-x=-9
-x-y=-20

x=14,5 dłuższy bok
-y=-20+x
y=5,5 krótszy bok
daj naj;]
6 3 6