Musze to miec na jutro prosze o pomoc:

1.pytania z krzyżówki:

Twórca jednego z najważniejszych praw hydrostatyki (6 pól)
nacisk (6 pól)
Pa,N,kg,m³ to ... (9 pól)
Niuton jest jednostką ... (4 pola)
jednostka parcia (6 pól)
rodzaj doświadczenia (8 pól)

2.oblicz ciśnienie wywierane na śnieg przez narciarza, którego masa ciała wynosi 50kg a wymiary jednej narty to 8cm x 1,5 m.

3.jaki jest ciężar osoby, która siedząc na krześle wywiera ciśnienie 100 kPa. Noga krzesła jest w przekroju kwadratem o boku 3cm

4.obcas buta dziewczyny wywiera większe ciśnienie na podłoże niż noga słonia, chociaż dziewczyna jest dużo lżejsza niż słoń. uzasadnij dlaczego.

2

Odpowiedzi

2009-10-08T20:15:54+02:00
Twórca jednego z najważniejszych praw hydrostatyki (6 pól) PASCAL
nacisk (6 pól) PARCIE
Pa,N,kg,m³ to ... (9 pól) JEDNOSTKA
Niuton jest jednostką ... (4 pola) SIŁA
jednostka parcia (6 pól) NIUTON
rodzaj doświadczenia MOŻE PODASZ JAKIEŚ LITERY
(8 pól)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T20:18:02+02:00
Ad.1
1.Pascal
2.Parcie
3.Siły
4.Niuton
5.Hipoteza

Mam nadzieje ,ze choc troszke pomoglam :)
Pozdrawiam ;)
1 5 1