Pan Pączkowski przyszedł do cukierni "Ptyś" i zamówił 500 pączków na firmowe przyjęcie.Otrzymał rabat w wysokości
1
---- (jedna dziesiąta) wartości zakupionego towaru.Ile zapłacił po
10
obniżce pan Pączkowski za pączki?

!koszt jednego pączka wynosi 1,30zł

3

Odpowiedzi

2010-02-07T17:15:02+01:00
500 * 1,3 = 650zł
650 * 0,1 = 65
650 - 65 = 585zł

odp. po obnizce zaplacil 585zl
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:16:17+01:00
500-liczba pączków zakupionych
1/10-wysokość rabatu na wszystkie pączki
1,30zł-cena jednego pączka

500×1,30zł=650zł------>cena za pączki przed obniżką
1/10×650zł=65zł------->wysokość rabatu
650zł-65zł=585zł------->cena po obniżce
Odp.Zapłacił 585zł.
18 3 18
2010-02-07T17:17:39+01:00
1,30zł * 500 = 650zł
650zł * 0,1 = 65 zł
650zł - 65zł = 585zł
13 4 13