W lidze piłkarskiej zespół za zwycięstwo otrzymuje 3 pkt, za remis 1 pkt, a za porażkę nie otrzymuje pkt. Jeden z zespołów w dwudziestu sześciu meczach ligowych zdobył 48 pkt. Wiedząc że drużyna ta sześć razy schodziła z boiska pokonana, oblicz ile odniosła zwycięstw.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T17:18:56+01:00
Zad.1
zwycięstwo 3 punkty
remis 1 punkt
przegrana 0 punktów
26 ilość wszystkich meczy
6 ilość przegranych meczy
26 - 6 = 20 ilość meczy wygranych i zremisowanych

Przyjmijmy za x ilość meczy wygranych,
wtedy 20 - x ilość meczy zremisowanych
3x liczba zdobytych punktów w meczach wygranych
1*(20 - x) liczba zdobytych punktów w meczach zremisowanych
48 ilość zdobytych punktów
układamy równanie
3x * 1*(20 - x) = 48
3x + 20 - x = 48
2x = 28
x = 28: 2 = 14
Odp. Drużyna odniosła 14 zwycięstw.
2010-02-07T17:21:29+01:00
26-6=20
48/20=2,4
14*3+6=48
więc 14 zwycięstw,6 remisów

Odp:Odniosła 14 zwycięstw