Akwarium ma kształt prostopadłościanu o wymiarach podanych na rysunku
wymiary
szerokość _ 50 cm
długość _ 40 cm
wysokość _ 27 cm

Znajdująca sie w nim woda sięga do jednej trzeciej wysokości.

Czy w akwarium zmieści sie jeszcze 45 litrów wody??


plis obliczenie trzeba daje naj!! pilne..!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • awin
  • Rozwiązujący
2010-02-07T17:25:32+01:00
50 cm= 5 dm
40 cm= 4 dm
27cm= 2,7 dm

V=axbxh= 5dm x 4dm x 2,7 dm= 54 dm[sześciennych]

1/3 x 54 dm{sz}= 18 dm [sz]= 18 l

54dm[sz] =54 l

54 l - 18 l =36 l

odp. Nie

2 3 2
2010-02-07T17:28:38+01:00
1 l wody = 45 dm³
a - długość akwarium = 40 cm = 4 dm
b - szerokość akwarium = 50 cm = 5 dm
h - wysokość = 27 cm = 2,7 dm
V - objętość akwarium = abh = 4 razy 5 razy 2,7 = 20 razy 2,7 = 54 dm³
1/3V = 54/3 = 18 dm³ - tyle wody jest w akwarium
18 + 45 = 63 dm³ a akwarium ma 54 dm³
czyli woda się nie zmieści
3 2 3