Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:59:17+01:00
Ryby głębinowe – ekologiczna grupa ryb żyjących na dużych głębokościach, w strefie batialnej lub w strefie abysalnej oceanów i mórz, rzadziej w jeziorach, często poniżej 2000 m p.p.m., w warunkach stabilnej niskiej temperatury i stabilnego zasolenia, wysokiego ciśnienia oraz całkowitym braku światła.

Ryby głębinowe wykazują duże zróżnicowanie pod względem budowy i przystosowań. Są wśród nich gatunki odbywające dobowe wędrówki w kierunku pionowym (świetlikowate), aktywnie pływające w wodach batypelagialnych (skrzelokształtne, rekiny z rodziny koleniowatych) oraz ryby prowadzące wyłącznie przydenny tryb życia. Gatunki planktonożerne wędrują w ciągu dnia w kierunku powierzchni. Drapieżniki spotykane są na wszystkich głębokościach.
Koleń pospolity spotykany jest na głębokościach do 1500 m p.p.m.

Rozmiary najmniejszych gatunków nie przekraczają kilku centymetrów, a największe osiągają nawet kilka metrów długości. Wiele ryb głębinowych charakteryzuje się dziwacznymi kształtami (żabnicokształtne). Niektóre mają duże, świecące oczy, inne szeroko otwierające się paszcze, w których występują bardzo ostre zęby. Większość z tych ryb widzi przy świetle niewidocznym dla człowieka, niektóre z nich są ślepe, a jeszcze inne mają specjalne komórki wytwarzające światło.
2 2 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T19:23:51+01:00
Melanocetus johnsonii – gatunek ryby głębinowej z rodziny Melanocetidae. Występuje we wszystkich oceanach na głębokościach powyżej 2000 m. Charakteryzuje się wybitnie zaznaczonym dymorfizmem płciowym: samice mierzą do 13,5 cm długości, samce do 28 mm. Samce nie są pasożytami samic, jak u niektórych przedstawicieli rzędu[2].

M. johnstoni jest drapieżnikiem, polującym na ryby często większej długości niż ona sama. Opisano około 24 cm długości rybę z rodzaju Chauliodus w żołądku 6,6 cm długości ryby[3].

Gatunek jajorodny, ikra przypuszczalnie przemieszcza się swobodnie w toni wodnej otoczona galaretowatą, pęczniejącą substancją[4]. Larwy planktoniczne, zwykle spotykane nie głębiej niż 100 m p.p.m


myślę ze pomogłem liczę na naj...
5 3 5