Pomocy ze sztuki !!
( Dział romanizm i gotyk)
1. główny element sklepienia gotyckiego 5 liter
2.Trójkątne dekoracje w gotyckiej architekturze 8 liter ( tympanon nie pasuje ! )
3. Przedstawienie Matki Boskiej z martwym ciałem CHrystusa na kolanach 5 liter
4. Miejsca najsłynniejszych KATEDR GOTYCKICH w POLSCE !

( dział barok)
5. nazwa okresu w sztuce który bezpośrednio poprzedził barok
6.genialny rzeźbiarz i architekt włoski/
7. Główna cecha kompozycji barokowych
8. Jest tam słynny pałac z ogrodem - rezydencja Króla Jana III Sobieskiego
9.Wypukłe, stiukowe ornamenty
10.Aniołek znad gzymsu/
11.malarz holenderski z XVII wieku- geniusz wszech czasów
12 Najsłynniejszy malarz flamandzki
13.wypełniały je szpalery, partery,gabinety i kaskady
14.efekt plastyczny szczególnie upodobany przez artystów baroku
15.nazwa stylu stanowiącego ostatnią faze baroku
16.malowidło sufitowe
17.złudzenie rzeczywistości
18.mieszanina gipsy,wapna, sproszkowanego marmuru i kleju używana jako materiał do dekoracji wnętrz.
19. najdoskonalsza rezydencja królów francji
20.część budynku wysunięta przed lico elewacji /
21. cechuje barokowe wnętrzna

2

Odpowiedzi

2010-02-07T17:56:55+01:00
Romanizm i gotyk:
3. pieta
4. Kraków, Gdańsk, Gniezno, Poznań, Wrocław
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:58:28+01:00
(dział barok)
5.manieryzm
6.Bernini
7.dynamika
8.Wilanów
9.sztukaterie
10.Putto
11.
12.Rubens
13.
14.kontrast
15.
16.plafon
17.iluzja
18.
19.
20.
21.przepych
4 4 4