Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T17:49:11+01:00
Pojemnosc akwarium - 60 cm x 40 cm x 30 cm = 6 dm x 4 dm x 3 dm = 72 dm 3
w akwarium miesci sie 72 litry wody (1 litr = 1 dm 3)
akwarium jest napelnione w 5/6 a wiec 5/6 x 72 = 60
w akwarium jest 60 litrow wody wiec wazy 60 kg + masa akwarium 6,5 kg
akwarium wraz z woda wazy 66,5 kg
1 5 1
2010-02-07T17:53:38+01:00
30cm=3dm
40cm=4dm
60cm=6dm 6x 5/6=5dm

V=3x4x5
obietosc=60dm szesciennych=60litrow
60litrow=60kg
6.5kg+60kg=66.5kg
2 3 2