Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T17:51:09+01:00
Tkanka (textum) – zespół komórek o podobnej budowie, określonych czynnościach, wspólnym pochodzeniu i ich wytworów (substancja międzykomórkowa) o podobnym pochodzeniu, budowie, przemianie materii i przystosowanych do wykonywania określonej funkcji na rzecz całego organizmu. Tkanki występują u zwierząt tkankowych (tkanki zwierzęce) oraz u roślin wyższych (tkanki roślinne). Tkanki są elementami składowymi narządów i ich układów. Dział biologii zajmujący się tkankami to histologia.
2010-02-07T17:51:15+01:00
Tkanka to zbiór komórek pełniących podobną rolę w organizmie