Zapisz podane zadania w postaci równań. Spróbuj zgadnąć rozwiązania.
a) Jeśli liczbę a powiekszymy o 20, to otrzymamy 25.
b) liczba 25 jest 2 razy większa od liczby t.
c) liczba 5 stanowi 1/3 liczby c.
d) 50 % liczby x jest równe 18.
e) jeśli liczbę x zwiększymy o 100%, to otrzymamy 250.
f) jeśli od liczby trzy razy większej od x odejmiemy liczbę x, to otrzymamy 50 .

Zapisz odpowiednie równania i zgadnij ich rozwiązania :
a) spodnie kosztują y złotych, a koszula jest o 125 złotych tańsza i kosztuje 77 zł
b) za 2,5 kg gruszek po x złotych za kilogram pani Zofia zapłaciła 12,50 zł
c) zeszyt w linię kosztuje x złotych. Zeszyt w kratkę jest o 40 groszy droższy. Za dwa zeszyty w kratkę zapłacono 3,20 zł.
d) Antek i Wojtek kupili w prezencie dla mamy kwiaty za 7 zł i broszkę za x złotych. Kosztami podzielili się po połowie. Każdy z nich zapłacił 12 zł

2

Odpowiedzi

2010-02-07T18:01:08+01:00
A) x+20 = 25
b) 25*2=t
c) 1/3 * 5 = c
d) 0,5 x = 18
e) x + 100%x = 250
f) 3x - x = 50


a) y - 125 = 77
b) 2,5 x = 12,50
c) 2(x+40gr) = 3,20
d) 7 + x = 2 * 12
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T18:03:02+01:00
A)20+x=25/-20
x=5

b)25*2=t
t=50

d)0,5 x = 18

e)x+100%=250/-100
x=150

f)3x-x=50
2x=50/ :2
x=25


2 4 2