Odpowiedzi

2010-02-07T18:08:52+01:00
Dane:
m = 50 kg
h = 10 m
g = 10[m/s²]
Rozw.:
W = F × h
ale
F = Fc = m × g
czyli
W = m × g × h = 50 kg × 10[m/s²] × 10 m = 5000 J
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T18:18:42+01:00
W zadaniu mamy obliczyć pracę, czyli W,
na W mamy wzór: W=F*s
gdzie:
F -siła,
s-droga
nom to szykujemy teraz dane:
mamy kilogramy i musimy to "przerobić" na F
wiemy ze F= Fc=m*g
Czyli, (zeby nie pomieszać) najpierw obliczamy:
F=50kg*10m/s2
F=500N
teraz dajemy do wzoru na pracę:
W=500N * 10m
W=5000N*m
a 1N * 1m=1J
czyli
W=5000J
Odp:Praca wykonana podczas podnoszenia 50 kg na wysokość 10m wynosi 5000J.

nom myśle że łapiesz powoli o co chodzi...
pozdrawiam:)