Odpowiedzi

2010-02-07T18:11:39+01:00
2x + 2y = 720 / :2
1,6x + 1,8y = 612

x = 360 - y
576 - 1,6y + 1,8y =612

x = 360 - y
0,2y = 36 /*5

x = 360 - y
y = 180

x=180
y=180

pzdr ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T18:14:42+01:00
Za 2 walkmany i 2 magnetofony klub zapłacił 720 zł. Gdyby cena walkmana była niższa o 20% a cena magnetofonu była niższa o 10%, to za te same zakupy klub zapłaciłby 612zł. Oblicz cenę walkmana i magnetofonu.

100%-20%=0,8
100%-10%=0,9

x-cena walkmana
y-cena magnetofonu

2x+2y=720
2×0,8x+2×0,9y=612

2x=720-2y /:2
1,6x+1,8y=612

x=360-y
1,6(360-y)+1,8y=612

x=360-y
576-1,6y+1,8y=612

x=360-y
0,2y=36 /:0,2

x=360-180
y=180

x=180
y=180
2010-02-07T18:15:56+01:00
Za 2 walkmany i 2 magnetofony klub zapłacił 720 zł. Gdyby cena walkmana była niższa o 20% a cena magnetofonu była niższa o 10%, to za te same zakupy klub zapłaciłby 612zł. Oblicz cenę walkmana i magnetofonu.

x-walkman
y-magnetofon

2x+2y=720
2×0,8x+2×0,9y=612

2x=720-2y /:2
1,6x+1,8y=612

x=360-y
1,6(360-y)+1,8y=612

x=360-y
576-1,6y+1,8y=612

x=360-y
0,2y=36 /:0,2

x=360-180
y=180

x=180
y=180
1 5 1