Odpowiedzi

2010-02-08T02:35:22+01:00
5 lat temu miała masę 2 razy większą, a 10 lat temu 4 razy większą, czyli
4*0,01g = 0,04g
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T02:37:39+01:00
Witaj
dane: T1/2 = 5 lat, t = 10 lat wstecz, Nt = 0,01g
szukane: No

Bardzo wygodnym wzorem do obliczeń tego typu jest wzór:
Nt = No*(1/2)^n [do potęgi n], gdzie n jest liczbą T1/2 składających się
na dany czas rozpadu t czyli n = t/T1/2

U nas n = 10lat/5lat = 2 czyli Nt = No*(1/2)^2 = No/4
No = 4* Nt = 4*0,01g = 0,04g
10 lat temu próbka zawierała 0,04g subst. prom.
pozdrawiam
czarnadziura
2 5 2