Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T02:50:59+01:00
Witaj
dane: T1/2 = 14 dni = 2tygodnie, Nt = 10^12 at P 32 t = 6 tygodni
szukane: No

Bardzo wygodnym wzorem do obliczeń tego typu jest wzór:
Nt = No*(1/2)^n gdzie n = t/T1/2, które u nas jest
n = 6 tygodni/2 tygodnie = 3
Zatem 10^12 = No/8 czyli No = 8*10^12 at. P 32 było 6 tygodni temu.
pozdrawiam
czarnadziura
2010-02-08T02:51:24+01:00
Dane:
N(t)= 10¹²
T½ = 14 dni = 2 tyg.
t=6 tyg.

Szukane:
N₀

Nieważny jest skład próbki, ważny okres połowicznego rozpadu i fakt, że masa substancji maleje wg funkcji wykładniczej o podstawie 1/2:
N(t)=N₀*(1/2)^(t/T½)
N₀=N(t)/(1/2)^(t/T½)

N₀=10¹²/(1/2)^(6/2)=10¹²/(1/2)³=10¹²*2³=8*10¹²