Odpowiedzi

2009-10-08T21:16:02+02:00
Mi wyszło inaczej niż koledze wyżej ... a jak mi wyszło masz pokazane w załączniku :)
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T23:40:39+02:00
Podstawy trapezu prostokątnego mają długość 3cm i (3+4 pierwiastki z 3) cm, a jego kąt ostry a miarę 30*. Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 9cm , którego podstawą jest ten trapez.
a=(3+4 √ 3) cm,
b=3 cm
α=30*
H=9 cm

V=Pp*H
Pp=1/2 (a+b)*h
szukamy h z funkcji: tg 30*=h/4√3
h=√3/3*4√3
h=4 cm

Pp=1/2(3+3+4√3)*4
Pp=12+8√3 cm²

V=(12+8√3 )*9
V=108+72√3 cm³
6 5 6