1.Jak brzmi zasada zachowania energii wewnętrznej ?
2. Jak zmienia się energia mechaniczna ciała wyrzuconego pionowo w górę
lub opadającego pionowo w dół?
3. Podaj przykład z życia wskazujący,że wykonana nad ciałem praca
prowadzi do zmiany jego energii wewnętrznej

Jak ktos wie na 2 pyt to 15 pkt. jak na 3 daje naj:*.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T18:36:53+01:00
1) ZASADA ZACHOWANIA ENERGII WEWNĘTRZNEJ: Określona ilość energii jednego rodzaju zostaje zamieniona w równą ilość energii innego rodzaju. (mówimy cały czas o układzie izolowanym). WZÓR: E = Ek + Ep = constans, czyli ΔE = 0
2) Gdy wyrzucamy ciało w górę, ciało otrzymuje energię potencjalną (związaną z położeniem ciała). Gdy ciało spada, energia potencjalna zamieniana jest w energię kinetyczną (związaną z ruchem ciała). Energia potencjalna zostaje w całości zamieniona w energię kinetyczną w czasie spadania ciała.
3) zwiększenie temperatury ciała - cząsteczki drgają szybciej -> zwiększa się energia wewnętrzna ciała
2010-02-07T20:11:58+01:00
1.Energia wewnętrzna ciała jest równa sumie wszystkich energi kinetycznych cząsteczek z których ciało jest zbudowane i wszystkich energi potencjalnych wzajemnego oddziaływania cząsteczek
3.Zmiany energi wewnętrznej ciała możemy zaobserwować gdy ciała zmieniają swoją temperaturę np.
- gotujemy wodę na herbat
- nagrzewanie się łyżeczki od gorącej herbaty
-ogrzewanie powietrza od kaloryfera
-lody wyjęte z lodówki umiesazczamy na talerzu w pokoju
1 5 1