Na początku lekcji nieobecni stanowili (jedną ósmą) liczby wszystkich uczniów klasy. Po kilku minutach przyszedł jeden spóźniony uczeń i wtedy nieobecni stanowili (jedną dwunastą) uczniów tej klasy Ile uczniów jest w tej klasie?.

2

Odpowiedzi

2010-02-07T21:11:45+01:00
1 1
- x - 1 = -- x
8 12
3 2
-- x - 1 = -- x
24 24

Odp . Uczniów w klasie jest 24
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:13:35+01:00
X-początkowa liczba nieobecnych
y-liczba osób w klasie.

x=1/8y
(x-1)=1/12y

Z pierwszego równania podstawiam x do drugiego
1/8y- 1 = 1/12y (mnożę obustronnie przez 24)
3y-24=2y (przenoszę y na jedną stronę, a -24 na drugą)
y=24.

W tej klasie jest 24 uczniów.
4 3 4