1) Odruchy warunkowe w ciągu życia mogą zanikać. Napisz co należy robić aby posiadany przez nas odruch warunkowy nie zanikł.

2) Wyjaśnij dlaczego adrenalina może wpływać na serce, płuca i naczynia krwionośne, a insulina jedynie na wątrobę?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T18:38:05+01:00
1. Odruch warunkowy to taki którego sie nauczyliśmy np. Jazda na łyżwach. Aby on nie zanikł musimy co jakiś czas go powtarzać, uczyć sie go ponownie.
2. Ponieważ tylko komórki wątroby zawierają specyficzne receptory dla tego peptydowego hormonu, a adrenalina ma swoje receptory w komórkach wielu narządów wewnętrznych.
2 3 2
2010-02-07T19:00:54+01:00
A) Trzeba ten odruch ćwiczyć. Należy powtarzać ćwiczenie co najmniej raz na rok.

b)Adrenalina jest po to by pobudzić organizm do szybkiego działania, np. ucieczki. By można było szybko zareagować nasze mięśnie muszą dostać dużo tlenu, a co za tym idzie muszą się rozszerzyć naczynia krwionośne, musimy zacząć szybciej oddychać. Natomiast serce musi przepompować krew, która się śpieszy z transportem tlenu do mięśni.
Insulina natomiast wpływa tylko na wątrobę, ponieważ tam się magazynuje cukier (glukoza, glikogen), a insulina stabilizuje poziom cukru w organiźmie.
1 5 1