Wzdłuż pomostu biegnie chłopiec z prędkością 6m/s masa chlopca 60 kg na koncu pomostu znajduje sie łódka do której wskakuje chlopiec łudka nie byla przywiazana do pomostu wiec odplynela razem z chłopcem z pretkoscia 2m/s oblicz mase ludki

3

Odpowiedzi

2009-10-08T21:24:29+02:00
V1 = 6 m/s
m1= 60 kg
P = mv
P1=P2
P = 60 kg x 6m/s = 360 kgm/s
m = P/v
m2 = 360 kgm/s / 2 m/s = 180 kg

Masa lodki wynosi 180 kg
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T21:25:11+02:00
M₁= 60kg- masa chłopca
v₁= 6m/s - prędkość chłopca
m₂= ? - masa łódki
v₂=2m/s - prędkość chłopca i łódki

p= m*v
p₁= m₁* v₁
p₂= (m₁+ m₂) * V₂

zgodnie z zasadą zachowania pędu:
p₁= p₂

m₁* v₁= (m₁+ m₂) * V₂
m₁* v₁= m₁V₂+m₂V₂
m₂= m₁*v₁- m₁*v₂/v₂
m₂= 60kg * 6m/s - 60kg* 2m/s/2m/s
m₂= 120kg

Odp. Łódka ma masę 120kg
1 5 1
2009-10-08T21:29:18+02:00
Zadanie rozwiązujemy korzystając z zasady zachowania pędu:
m₁V₁+m₂V₂=(m₁+m₂)V₃
m₁-masa chłopca
V₁-prędkość chłopca
m₂-masa łódki
V₂-prędkość stojącej łódki V₂=0

m₁V₁+0=m₁V₃+m₂V₃
60kg*(6m/s)=60kg*(2m/s)+m₂*(2m/s)
60kg*(6m/s - 2m/s)=m₂(2m/s) /:(2m/s)
m₂=60kg*(4/2)
m₂=120kg
2 5 2