Odpowiedzi

2010-02-07T18:52:34+01:00
Budową rożni się wyraźnie od węży ma typową jaszczurzą głowę większą u samca niż samicy, nie oddzieloną od tułowia zwężeniem, ruchome nieprzezroczyste powieki i bardzo małe otwory uszne słabo widoczne. Oczy są koloru żółtoczerwonego, a
Żmija zygzakowata wykazuje bardzo zmienne ubarwienie: tło jej grzbietu może być brązowe, czerwonawe lub szare. Charak- terystyczny, ciemny wzór w kształcie zygzaka biegnie od głowy do końca ogona.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T18:54:16+01:00
Żmija ma długość od ok.200cm,w podrodzinie tej przeważa jajożyworodność,żmije zamieszkują różne środowiska i rejony geograficzne, również subarktyczny.Natomiast padalec jest to po pierwsze gatunek jaszczurki , maksymalna dl.40-50cm . występuje w całej Polsce .
Proszę .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T18:58:13+01:00
Żmija:
- jest wężem
- ma zygzak wzdłuż ciała
- kształt głowy trójkątny
- ma pionową żrenice
- nie posiada powiek

padalec:
- posiada powieki
- jego walcowate ciało pokrywają łuski
- jest to jaszczórka bez nóg
2 4 2