1. Oblicz objętość sześcianu o krawędzi:
a. 5 cm
b. 1,4 dm
c. 0,3 m
d. 345 mm

2. Oblicz objętość prostopadłościanu o wymiarach:
a. a = 6 cm b = 3 cm c = 9 cm
b. a = 3 cm b = 4 cm c = 16 mm
c. a = 5 cm b = 2,4 dm c = 6 cm
d. a = 2 m b = 0,4 m c = 2,8 dm

3. Ile to litrów:
a. 6 dm3
b. 301 dm3
c. 4,05 dm3
d. 0,65 dm3

4. Zbiornik w kształcie sześcianu ma krawędź długości 25 dm. Ile litrów wody zmieści się w tym zbiorniku?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:10:57+01:00
V=Pp*H
(objetość)=(pole podstawy)*(wysokość bryły)
a)
V=5cm*5cm*5cm=125cm3(centymetrów sześciennych)
b)
V=1,4dm*1,4dm*1,4dm=2,744dm3
c)
V=0,3m*0,3m*0,3m=0,027m3
2
a)
V=6*3*9=162cm3
b)
16mm=1,6cm (trzeba sprowadzić do wspólnej jednostki)
V=3*4*1,6=19,2cm3
c)
2,4dm=24cm
V=5*6*24=720cm3
d)
2,8dm=0,28m
V=0,28*0,4*2=2,24m3
3
a)
6 dm3=6l
b)
301 dm3=301l
c)
4,05 dm3=4,05l
d)
0,65 dm3=0,65l
4
V=25dm*25dm*25dm=15625dm3
15625dm3=15625l
Odp:W tym zbiorniku zmieści się 15625l wody.

1
d)
345mm=34,5cm=3,45dm
V=3,45*3,45*3,45=41,063625dm3
2010-02-07T19:12:53+01:00
1.
a. 125 cm3
b. 2,744 dm3
c. 0,027 m3
d. 41063625 mm3

2.
a. 162 cm3
b. 19,2 cm3
c. 720 cm3
d. 224 dm3

3.
a. 6l
b. 301l
c. 4,05l
d. 0,65l

4.
25³=15625dm³
15625dm³=15625 l
4 3 4
2010-02-07T19:17:46+01:00
A. 125 cm3
b. 2,744 dm3
c. 0,027 m3
d. 41063625 mm3

2.
a. 162 cm3
b. 19,2 cm3
c. 720 cm3
d. 224 dm3

3.
a. 6l
b. 301l
c. 4,05l
d. 0,65l

4.
25³=15625dm³,czyli
15625dm³=15625 l
3 2 3