Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:13:24+01:00


Dolana woda przyjmie kształt prostopadłościanu o wymiarach: długość 50cm = 5dm,szerokość 20cm = 2dm, wysokość h dm. Skoro wlano 4 litry wody to objętość wlanej wody wynosi 4 dm3.

Zapisujemy równanie ( * to znak mnożenia)
5 * 2 * h = 4
10 h = 4
h = 0,4 dm = 4 cm
Woda w akwarium podniesie się o 4 cm.
2010-02-07T19:15:17+01:00
50*20*45=45000cm3
45/2=22,5cm
45000cm3=450dm3
450/2=225dm3
4l=4dm3
Pp=50*20=10dm2
10dm3*4=40dm3

Odp woda podniesie sie o 4 dm.