Odpowiedzi

2010-02-07T19:06:02+01:00
Produktami spalania niecałkowitego 2 czasteczek pewnego węglowodoru jest 8 cząsteczek tlenku węgla II i 6 cząsteczek wody. JAKI weglowodór poddano spalaniu?? Napisz równanie tej reakcji

2 C4H 6 + 7 O2 = 8CO + 6 H2O

BUTYN
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:15:03+01:00
Chyba butyn
2C₄H₆+7O₂→8CO+6H₂O
butyn+tlen→tlenek węgla(II)+woda

lewa strona 8 atomów C prawa też 8
12 atomów H po lewej i prawej
14 atomów tlenu po lewej i prawej
współczynniki dobrze dobrane :)
2 5 2
2010-02-08T01:03:33+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2C₄H₆ + 7O₂--->8CO + 6H₂O
Spalaniu poddano BUTYN
3 5 3