Uczeń przebywa w szkole przez 6 godzin lrkcyjnych. Z pieciu przerw jedna trwa 20 minut, a pozostałe po 10 minut. O której godzinie uczeń skończy lekcje, jeżeli rozpoczyna lekcje o godzinie 8.00?

Kombajn kosi pszenicę z szybkością 150mkwadratowych na minutę. Oblicz jaką powierzchnię pola skosi kombajn w czasie 8 godz.

3

Odpowiedzi

2009-10-08T21:30:45+02:00
2009-10-08T21:31:17+02:00
45 x 6 = 4 h 30 m
10 x 4 = 40 m
20 = 20 m

4h 30 m + 40 m + 20 m = 5 h 30 m
8.00 - 13.30

150 mk/min
150x6 mk/h
900 mk/h
7200 mk/h

Odp.: Do 13.30
Odp.: Skosi 7200 mk/h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T21:34:58+02:00
1 zadanie

6*45=270
4*10+20=60
270+60=330
330/60=5,5
chłopiec siedział w szkole 5 godzin i 30 minut czyli skończył lekcje o godzinie 13:30

2 zadanie

1h=60min
8h=480min
480*150=7200
Kombajn skosił w ciągu 8 godzin 7200 metrów kwadratowych.
1 5 1