Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T21:30:17+02:00
47-38.4 = 8,6 l
Zadanie rozwizuje z proporcji
38,4 l - 320 km
8,6 l - x km
38,4x = 320 x 8,6
38,4x = 2752 (podzielic obie str rownania przez 38,4)
x = 71, (6)

Paliwa wystarczy na 71 i dwie trzecie kilometra (lub na ok 71,6 km.)
1 5 1
2009-10-08T21:30:47+02:00
320km/38,4l=8,(3)km/l
8 ³/₁₀ * 47= 390,1
ODP: Samochód przejedzie jeszcze około 390 kilometrów.
2009-10-08T22:03:15+02:00
38,4:320=0,12l tyle paliwa zużył samochód na 1 km
47-38,4=8,6l tyle paliwa pozostało jeszcze w baku
8,6:0,12=71,67 paliwa wystarczy jeszcze na około 72 km