Pan Jan płaci za połączenie z Internetem 48,80zł miesięcznie. Kwota ta zawiera 22% podatku VAT. Oblicz, ile złotych rocznie zaoszczęciłby pan Jan, gdyby opodatkowanie połączeń internetowych spadło do 9% .

bardzoo prosze o pomoc ; D
z obliczeniami . ;)

3

Odpowiedzi

2010-02-07T19:17:19+01:00
48.80-------122%
x ------- 109%

czyli

48.80----1.22
x-------1.09

x= 48.80*1.09/1.22=43.6

48.80-43.60=5.20 <------ oszczednosc za 1 miesiac
5.20*12=62.4

Odp: Pan Jan zaoszczedzilby 62.40 zl.

licze na najjj ;)
2010-02-07T19:18:13+01:00
48,80 zł * 22% = 48,8 * 22/100 = 1073,6/100 = 10,736zł
48,80zł * 9% = 48,8 * 9/100 = 439,2 / 100 = 4,392zł
10,736zł - 4,392zł = 6,344zł
zaoszczędziłby 6,344zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:19:07+01:00
X - kwota za połączenie z internetem nie zawierająca podoatku

X x 1,22 = 48,80

x = 40

Kwota bez podatku to 40 zł
teraz obliczamy ile by płacił gdyby podatek był 9%
40 x 1,09 = 43,60
Płaciłby miesięcznie 43,60
Różnica między kwotą poprzednią to 48,80 - 43,60 = 5,2

w ciągu roku to kwota 5,20 x 12 = 62,40

odp. W ciągu roku pan Jan zaoszczędziłby 62,40 zł